dimarts, 15 de gener del 2013

UNA ÚLTIMA ENTRADA

Bé, ja ha arribat el moment d’acomiadar aquesta assignatura i aquest bloc. Què puc dir d’aquests gairebé cinc mesos? Doncs que, al contrari d’altres assignatures, m’ha servit de molt i m’enduc un bon grapat de nous coneixements que em seran molt útils com a futura mestra. 

En iniciar aquest curs, a la primera classe amb la Sandra, vam haver d’expressar quins o quin objectiu ens proposàvem complir amb aquesta a assignatura i la majoria de companys vam coincidir bastant. Els meus objectius principals (al igual que els de la majoria) eren dos: 

- Conèixer les TIC (ja que el meu coneixement no anava gaire lluny) 

- Aprendre a ensenyar a través de les TIC, tot obtenint nous recursos. 

Considero que tots dos objectius els he complert. Trobo que l’assignatura ha anat més enllà del que m’esperava de bon principi. Les expectatives que tenia sobre aquesta assignatura no eren gaire altes, ja que trobo que les TIC, i tot al que fan referència, són continguts que considero força pesats. A més a més, també vaig pensar que el fet de tenir tres professors seria força embolicat per aprendre. Però no ha estat així. Ha superat les meves expectatives. 

Gràcies a aquesta assignatura he començat a utilitzar el Photoshop (les coses més bàsiques, per això), he après a utilitzar el Movie Maker sé crear Jclics i Moodles, eines molt útils per a una mestra, i fer-los funcionar correctament, m’ha permès conèixer diferents pàgines webs, blocs i altres servidors que em poden ser molt útils en un futur, esperem que proper, he conegut, encara que sigui superficialment, altres programes de retoc d’imatge, pensar i crear activitats que es poden fer amb les TIC i els debats, fets a classe, m’han permès ampliar el meu coneixement i reflexionar sobre les TIC. 

El que més m’agrada és que és una assignatura molt pràctica i això ha fet que sigui més divertida i amena i que la majoria de continguts s’aprenguin millor. 

Què és el que m’ha faltat? Doncs en primer lloc, temps. Hem fet masses coses en molt poc temps i això també fa que quedem una mica saturats d’informació. A més a més, pel que he vist és una assignatura que no es queda curta, és a dir, que té un ampli ventall de continguts que ens poden interessar i que no és possible donar per la falta de temps. En segon lloc, i en relació amb el temps, un major ús dels programes d’imatge, ja que tot i les idees bàsiques amb les que m’he quedat, hi tinc alguna mancança. Necessito repetir bastants vegades una mateixa activitat perquè se m’acabi quedant, sobretot amb aquests programes. Ens podríem haver centrat en un en concret (el d’ús més quotidià) per tal d’acabar dominant-lo. Finalment, l’últim inconvenient, però que ja vaig esmentar en la darrera entrada, ha estat la situació en la que ens vam trobar amb la fira científica. 

En definitiva, espero que arribi el dia que pugui posar en pràctica tot el que he après al llarg d’aquest semestre. Certament, estic molt satisfeta del meu aprenentatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada