dimecres, 31 d’octubre del 2012

QUÈ VOL DIR SER MESTRE?



Amb aquesta assignatura no només tractem temes sobre aspectes digitals i tecnològics sinó que també abastem continguts com ara, que entenem per ser mestres, quines competències (tant generals com relacionades amb les TIC) hauríem de tenir o quines competències hauran d’assolir els nostres alumnes. 

Com a futura mestra sé que aquestes qüestions que hem estat treballant les hauré de tenir presentes en tot moment per tal d’assolir amb èxit el meu paper com a professora d’Infantil. Per mi, ser mestre, no només vols dir ensenyar uns coneixements concrets de cadascuna de les àrees curriculars, sinó que també vol dir ensenyar en valors i acudir als nostres alumnes sempre que ens necessitin. Vol dir observar i conèixer als nens i, sobretot, guiar-los durant tot el camí de l’aprenentatge. 

Un bon mestre ha de tenir certa fluïdesa a l’hora d’explicar, ha de saber comunicar-se amb els seus alumnes de la millor manera possible i ha de ser bon observador. Però, sobretot, i més tenint en compte que la nostra societat depèn molt de les tecnologies, ha de disposar dels recursos necessaris per a qualsevol situació, ja que en algun moment el que es tenia previst fer no es pot dur a terme per qualsevol motius. 

La digitalització de les aules ha permès dur a terme una educació diferent a la tradicional i fa que les classes siguin més dinàmiques. És per això, per aquesta nova forma d’ensenyar, que avui no només hem de tenir presents uns competències generals, sinó que també hem d’arribar a assolir unes competències relacionades amb les TIC. Hem de comprendre que les tecnologies ja formen part de l’aprenentatge i, per tant, hem de saber ensenyar utilitzant-les de la forma més adequada i hem d’aprendre a exprimir-les per a poder treure’n un bon profit.

Espero que en un futur pugui posar en pràctica tot el que estic aprenent amb aquesta assignatura, ja siguin coneixements més teorics o d'altres més pràctics. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada